FAQ

VANLIGA FRÅGOR (FAQ)

Här hittar du våra vanligast ställda frågor och svar. 
Hittar du inte svaret här? Tveka inte att kontakta oss idag

reparation:

Jag bor i Stockholm. Måste jag ändå skicka in min telefon för reparation?
Svar: Nej, det går även bra att komma in till vår butik i Högdalen.

Lämnar ni garanti på utfört arbete och reservdelar?
Svar: Självklart! Vi lämnar alltid 90 dagars garanti på reservdelar och utfört arbete.
Skulle det dyka upp något problem, kontakta oss gärna för en snabb lösning.


Hur blir det med min garanti hos tillverkaren?
Svar: Alla tillverkare har olika garantitider.
Garantin slutar att gälla om produkten går sönder på grund av yttre påverkan.

Hur lång tid tar det att laga glaset på min iPhone?
Svar: Normalt sett brukar det ta ca en timme, men beroende på eventuella kötider kan det ibland ta längre tid.
Men du kan när som helst komma och lämna in din telefon i butiken.

Hur skickar jag in telefonen till er?
Svar: Under fliken "reparationer" kan du läsa mer om hur man gör, eller klicka HÄR! 
För att underlätta all hantering ber vi dig även skicka med IMEI-nr.
Du hittar numret genom att mata in: *#06# på telefonens knappsats. 
Vi har korta hanteringstider.

Vad kostar det att laga min telefon?
Svar: Det varierar och beror på vilken mobil du vill laga. Du kan söka efter din telefonmodell och vilken typ av reparation 
du vill utföra. Hittar du inte reparationstypen du letar efter, kontakta gärna oss!

Finns ni bara i Stockholm?
Svar: I dagsläget finns vi endast i Stockholm. Ni hittar oss i Högdalsgången 15.

Blir man av med all information i mobilen när man lagar telefonen hos er?
Svar: Nej, vi raderar inte telefonen men vi rekommenderar att du tar en säkerhetskopia om möjligt
då vi inte kan ta ansvar för förlorad data. 


Det står "tillfälligt slut". När får ni hem reservdelarna?
Svar: Det är lite olika beroende på leverantör och tillverkare. 
Du kan alltid bevaka produkten och få information via mail om när den kommer in. 

Hur skickar ni tillbaka telefonen?
Svar: Vi skickar den alltid som rekommenderat brev. 

Vem står för frakten?
Svar: Du står alltid för frakten när du skickar enheten till oss. 
Vi för frakten när vi skickar tillbaka enheten till dig.

Vilka öppettider har ni?
Svar: Vi har öppet vardagar 10:00 - 19:00.Lördagar 10:00 - 16:00 och söndagar 11:00 - 16:00.